Kundservice
Beställning och betalning
Handla smidigt på Spegelstore
1. Kolla in vårt breda spegelutbud, när du hittar de produkter som passar dig, lägg till produkterna i varukorgen genom att klicka på köp-knappen i produktvyn.
2. När du har lagt till produkterna i varukorgen, gå till kassan.
3. Om du vill ändra antalet eller radera produkter du valt till varukorgen, kan du göra det vid kassan.
4. Välj önskad betalningsmetod.
5. Fyll i dina person- och adressuppgifter, telefonnummer och e-postadress.
6. Välj beställningens leveransmetod (DHL/Posti), för mer information om leveransmetoder, se leveranser.
7. Läs köpvillkoren och klicka på bekräfta.
8. När du har bekräftat din beställning, behandlas din betalning enligt villkoren för betalningsmetoden du valt. Om din betalning av någon orsak inte genomförs, flyttas du automatiskt tillbaka till kassan där du kan välja en annan betalningsmetod.
9. Efter att din betalning godkänts får du ett meddelande om att din beställning har mottagits.
10. När vi mottagit din beställning får du en orderbekräftelse av oss via e-post.
Betalningsalternativ
I vår webbshop kan du betala dina inköp via de vanligaste internetbankerna eller alternativt med bank- eller kreditkort (Visa, MasterCard, Maestro och American Express). Kortbetalningar behandlas av vår samarbetspartner Klarna.
Faktura
Du kan också betala dina inköp smidigt med Klarnas faktura. Spegelstore verkar i samarbete med Klarna.
Du får Klarna-fakturan till din e-post när din beställning levererats. Om du har några frågor angående Klarnas faktura, kontakta Klarnas kundservice (09-425 99 771).
Delbetalning
Inköp som görs med ett Klarna-konto inkluderas i en enda månadsfaktura och du kan delbetala dina inköp.
Order Leveranser
Vi levererar din beställning med våra leveransmetoder (DHL/Posti) som du väljer vid beställning.
Posti Parcel Connect 2-4 vardagar (69Kr)
Ordern levereras till närmaste pick-up-punkt. Vi skickar dig ett mejl när leveransen har lämnat vårt lager med sändningsnummer och möjlighet till spårning.
DHL Economy Hemleverans 3-5 vardagar (199 Kr)
Beställningen levereras direkt till din dörr. Vi skickar dig ett mejl när leveransen har lämnat vårt lager med sändningsnummer och möjlighet till spårning.
Spegelstore.se erbjuder en kostnadsfri leverans för pickup-paket om totalbeloppet överstiger 1500 Kr.
De vanligaste leveranstiderna inom EU är 3–7 arbetsdagar beroende på beställnings- och leveransmetod. För vissa fabriksprodukter kan leveranstiden vara längre, t.ex. 7–21 vardagar. I sådana fall anges leveranstiden skilt i produktinformationen. Detaljerade tider anges i produktalternativen.
Ej uthämtade beställningar
Spegelstore förbehåller sig rätten att debitera kunden för leveranskostnader för beställningar som inte hämtats ut (returavgift och leveransavgift). Spegelstore tar ut en avgift på 290 kr om paketet inte hämtas ut. Beställningen förvaras på uthämtningsstället i 10 dagar, efter det skickas det tillbaka till avsändaren. Returrätten gäller inte ett ej uthämtat paket.
Garanti och retur
Returnera en beställning
Om du är konsument har du enligt den svenska konsumentköpslagen rätt att ångra en beställning genom att meddela oss om detta senast inom 14 dagar efter att du tagit emot varan eller den sista leveransen eller, om det är fråga om regelbunden varuleverans, efter att du tagit emot den första leveransen.
Du bör meddela att du ångrar dig via vår ångerblankett (Instruktioner för retur)
Ångerrätten gäller endast och produkterna som ska returneras måste vara i originalförpackningen, oanvända och väl förpackade för returleveransen. Om den returnerade produkten i strid med den i lagen stadgade vårdplikten har använts, har företaget rätt att ta ut en värdeminskningsavgift på upp till produktens fulla pris inklusive returkostnader.
Om köpet hävs måste varan returneras utan dröjsmål och senast inom 14 dagar efter att meddelandet om ångerrätt skickats till vår nedan nämnda Returadress. Returneraren måste vid behov bevisa att varan har returnerats inom utsatt tid, till exempel med ett returkvitto. Returneraren behöver inte betala några kostnader för returneringen.
När du returnerar en beställning som levererats, skicka med ditt namn, dina kontaktuppgifter, beställningsnummer och ditt kontonummer för återbetalning.
Vi återbetalar det belopp du betalat för beställningen utan dröjsmål i enlighet med konsumentköpslagen.
Vår returadress:
Spegelstore.se
Northern Trading Oy
Tetriläntie 6, A 5, 90460 Oulunsalo
Kontroll av leveransen, fel- och problemsituationer
Kontrollera leveransen genast efter att du tagit emot den. Om produkten har försvunnit eller skadats under transporten eller om den på annat sätt inte motsvarar din beställning eller är felaktig, vänligen meddela vår Kundtjänst om detta så snart som möjligt och senast inom 14 dagar, så vi kommer vi överens om hur vi ska åtgärda felet. Vid konsumentköp följer vi när det gäller fel de tvingande bestämmelserna om ansvar för fel i konsumentköplagen.
Kundservice
Spegelstore.se
Northern Trading Oy
Tetriläntie 6 A5
90460 Oulunsalo, Finland
FI2768186-2
Email: info@spegelstore.se
Reklamation
Spegelstores produkter har den garanti som anges i produktinformationen och reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Om du vill göra en reklamation på din produkt, kontakta vår kundtjänst på info@spegelstore.se eller via kontaktblanketten. För att påskynda hanteringen av reklamationen ber vi om en skriftlig felbeskrivning och bildmaterial där felet tydligt framgår. Produktgarantin omfattar endast tillverkningsfel.
Produktgarantin gäller inte produkter som vår behandlare av reklamationen inte upptäcker något fel på eller om felen är självorsakade.
Termer av ordning
Spegelstore.se (FI2768186-2) säljer produkter till företag och privatpersoner inom EU. Dessa leveransvillkor tillämpas på beställning av produkter i vår webbshop och motsvarande leveranser.
Dessa leveransvillkor gäller från och med 01.03.2019. Vi kan ensidigt ändra leveransvillkoren ibland, så läs våra leveransvillkor på förhand varje gång du beställer produkter från vår webbshop.
Produkter och produktpriser
Produkternas egenskaper och priser presenteras i produktpresentationen för varje produkt. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader, så vänligen kontrollera priserna i varukorgen innan du godkänner beställningen. Produktpriserna inkluderar moms, som framgår i varukorgen och på orderbekräftelsen.
Leveranskostnader
Eventuella leveranskostnader som debiteras för beställningen beror på själva produkten (t ex vikt, förpackning) och den valda leveransmetoden och inkluderas automatiskt i beställningens slutbelopp. Du ser leveranskostnaderna för din beställning (om leveranskostnader tillkommer) i din varukorg innan du godkänner beställningen. För ej uthämtade produkter tar vi ut en leveransavgift på 290 kr.
Beställning och avtal
Du kan beställa produkter i vår webbshop genom att flytta dem till varukorgen, bekräfta beställningen och betala för varorna i varukorgen med betaltjänsten. När du beställer från vår webbshop förutsätts du ha läst och förbundit dig till de leveransvillkor som gäller vid beställningstillfället. Du förstår att en beställning som godkänts av dig och bekräftats av oss, förutom enligt vad som senare nämns om ångerrätt, är bindande och ger upphov till ett avtal mellan oss där dessa leveransvillkor ingår.
Betalning och betalningsmetoder
Du kan betala din beställning med de betalningsmetoder som beskrivs i webbshoppen och som finns att välja mellan i varukorgen.
Beställnings- och betalningsbekräftelse
Efter en lyckad beställning skickas en orderbekräftelse till din e-post, så vänligen ange din e-postadress när du gör en beställning. I orderbekräftelsen bekräftas också den betalningsmetod som använts.
Om vi av någon oförutsedd anledning inte kan bekräfta din beställning, meddelar vi dig via e-post så snart som möjligt.
Leveransmetoder
Vi levererar din beställning enligt de leveransmetoder som finns tillgängliga i vår webbshop (DHL/Posti) och som du väljer i samband med din beställning.
Leveranstid
De vanligaste leveranstiderna inom EU är 2–5 arbetsdagar beroende på beställnings- och leveransmetod. För vissa fabriksprodukter kan leveranstiden vara längre, t.ex. 7–21 vardagar. I sådana fall anges leveranstiden skilt i produktinformationen. Detaljerade tider anges i produktalternativen.
Ångerrätt och returvillkor
Om du är konsument har du enligt den svenska konsumentköplagen rätt att ångra en beställning genom att meddela oss om detta senast inom 14 dagar efter att du tagit emot varan eller den sista leveransen eller, om det är fråga om regelbunden varuleverans, efter att du tagit emot den första leveransen
Ångerrätten gäller endast och produkterna som ska returneras måste vara i originalförpackningen, oanvända och väl förpackade för returleveransen. Om den returnerade produkten i strid med den i lagen stadgade vårdplikten har använts, har företaget rätt att ta ut en värdeminskningsavgift på upp till produktens fulla pris inklusive returkostnader.
Om köpet hävs måste varan returneras utan dröjsmål och senast inom 14 dagar efter att meddelandet om ångerrätt skickats till vår nedan nämnda Returadress. Returneraren måste vid behov bevisa att varan har returnerats inom utsatt tid, till exempel med ett returkvitto. Returneraren behöver inte betala några kostnader för returneringen.
När du returnerar en beställning som levererats, skicka med ditt namn, dina kontaktuppgifter och ditt kontonummer för återbetalning.
Vi återbetalar det belopp du betalat för beställningen utan dröjsmål i enlighet med konsumentköplagen.
Vår returadress:
Spegelstore
Tetriläntie 6 A5
90460 Oulunsalo, Finland
Kontroll av leveransen, fel- och problemsituationer
Kontrollera leveransen direkt efter att du tagit emot den. Om produkten har försvunnit eller skadats under transporten eller om den på annat sätt inte motsvarar din beställning eller är felaktig, var god och meddela vår Kundtjänst om detta så snart som möjligt och senast inom 14 dagar, så vi kommer vi överens om hur vi ska åtgärda felet. Vid konsumentköp följer vi när det gäller fel de tvingande bestämmelserna om ansvar för fel i konsumentköplagen.
Kundservice
Vår personal hjälper dig med eventuella frågor om din beställning. Ta gärna kontakt med oss, via e-post:
Kundservice
E-post: info@spegelstore.se
Ansvarsbegränsning
Spegelstore ansvarar inte för någon skada som gäller en beställning, leverans eller produkt eller för någon indirekt eller direkt eller annan skada som orsakats av vad som nämnts ovan såvida inte annat föreskrivits gällande skadan i fråga i en tvingande bestämmele i konsumentköplagen eller någon annan tvingande lag.
Tvister
Vi strävar efter att lösa eventuella tvister gällande din beställning genom att komma överens sinsemellan, så vänligen kontakta i första hand vår kundtjänst så att vi kan lösa saken.